THAILAND

Jag har haft ett helt otroligt jullov. Troligtvis det bästa i mitt liv.

Jag och nio kompisar packade den 23e december våra stora ryggsäckar och satte oss på ett plan till Thailand.
I 3-4 veckor reste vi runt till olika platser i landet. 

 
 
 
 
 
 

Nyår firades på ett jättefint hotell vid stranden på Koh Samui med oväntad galamiddag och DJ vid strandbaren. 

 
 
 
Vi besökte tempel och åkte på jeepsafari, badade i vattendrag i skogen och hälsade på elefanterna.
 
 
 
 
 
Ko Tao var min favoritö.
Där bodde vi tjejer på en strand och killarna på en annan strand. Killarna bodde på  ett dykarhotell på öns största strand och skulle ta dykarcert. Vi tjejer bodde istället längst ut på udden på ön där stranden var mindre och lugnare. Vi nöjde oss med ett dagsdyk istället (hr häftigt som helst) och varje kväll åkte vi bort till killarnas strand för att äta och dansa på strandbarerna.
 
 
 
 
 
 
De sista dagarna spenderades på Krabi där vi tog båtar ut till olika stränder.
Hur underbart som helst.
 
 
 Jag kom hem den 12e och hade tenta den 14e. Tillbaka till verkligheten direkt!
Men det var det värt och jag fick förresten ändå 5a på tentan.